Wymiana sprzęgła i rozrządu – ile to kosztuje?

Wymiana sprzęgła i rozrządu – ile to kosztuje?

Samochód w wielu sytuacjach jest bardzo praktyczny. Niestety, jego niewłaściwa eksploatacja może sprawić, że pewne jego elementy zużyją się, i to w najmniej oczekiwanym momencie. Aby do tego nie dopuścić, warto regularnie wykonywać serwis samochodu i kontrolować stan części najbardziej narażonych na zużycie. Należą do nich sprzęgło i rozrząd. Ile kosztuje ich naprawa bądź wymiana? Dlaczego to ważne, by te elementy były w pełni sprawne?

Wymiana sprzęgła – kiedy trzeba je wymienić i ile to kosztuje?

Sprzęgło to element pojazdu, który zgodnie z zaleceniami producenta należy wymienić co 100 – 200 tysięcy kilometrów przebiegu. Nawet jeżeli sprzęgło wydaje się w pełni sprawne, musimy mieć świadomość, że po takim czasie użytkowania nie będzie ono już tak wytrzymałe. Często kierowcy skarżą się na przykład na ślizgające się sprzęgło, co może być bardzo niebezpieczne. Regularnie więc sprawdzajmy stan naszego sprzęgła.

wymiana

Wymiana tego elementu niestety może okazać się kosztowna. Wynika to z faktu, iż zrobienie tego w odpowiedni sposób wymaga czasu, wiedzy mechanika i jego umiejętności. Wiele zależy też od tego, czy mamy do czynienia ze starszym czy nowszym modelem. Części do starszych modeli zwykle są bardziej dostępne, a przez to tańsze. Wymiana sprzęgła w nim jest mniej skomplikowana, więc cena także będzie przystępniejsza. Za całość zapłacimy około 1000 złotych, w tym 500 złotych za część i 500 złotych za robociznę. W przypadku nowszych modeli, w których sprzęgło jest zbudowane w bardziej skomplikowany sposób, koszt ten może wzrosnąć nawet do 4000 złotych.

Wymiana rozrządu – kiedy konieczna i ile za nią zapłacimy?

Rozrząd to kolejny element wyposażenia samochodu, który jest wysoce eksploatowany podczas jazdy i przez to wymaga regularnego sprawdzania. Bagatelizowanie uszkodzeń rozrządu może doprowadzić nawet do uszkodzeń silnika i konieczności jego całkowitej wymiany. Nie warto więc na tym oszczędzać. Rozrząd wymieniamy nie tylko w samochodach o dużym przebiegu, ale także w takich, które przez dłuższy czas były nieużytkowane i mają już swoje lata. Dlatego nabywając samochód używany, warto w ramach standardowo wykonywanych kontroli i napraw uwzględnić także wymianę rozrządu. Pasek rozrządu wymieniamy także wtedy, gdy dochodzi do wycieku oleju lub doszło do jego mechanicznego uszkodzenia.

wymiana

Sam koszt paska rozrządu i jego wymiany jest stosunkowo niewielki, wynosi jakieś 50 do 250 złotych, w zależności od modelu pojazdu. Do tej ceny należy doliczyć także robociznę. Musimy mieć świadomość, że w starszych modelach aut wymiana rozrządu zwykle nie jest skomplikowana i kosztuje nie więcej jak 150 złotych, natomiast w nowszych modelach wymagających włożenia więcej wysiłku i czasu, koszty wzrosną nawet do 1000 i więcej złotych.

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *